تولید محتوا و انواع محتوا چیست

در این مقاله با مطالب زیر آشنا میشوید:

محتوا، کلمه ای که شاید بیشتر ذهن شما را سمت متن و نوشته می برد اما اینطور نیست.در مقالات بهین لند در مورد اهمیت و راهنمای نوشتن یک محتوای مناسب سئو و همچنین برخی نکات و اصول اولیه seo یا بهینه سازی محتوا و سایت برای موتورهای جستجو میپردازیم.  در صورتیکه تازه با بهین لند آشنا شدید میتوانید با مطالعه مقالات و آموزش های قبل مهارت های خود را افزایش چشمگیری دهید. در ادامه میخواهیم به چیستی تولید محتوا و انواع محتوا می پردازیم.

تولید محتوا چیست

امروزه با پیشرفت دنیای مجازی و ارتباطات آنلاین و همچنین فعالیت کسب و کارها در این فضای رو به رشد، علاوه بر حضور آنها در فضای سنتی سابق، چگونگی مطرح شدن یک شغل در فضای آنلاین مد نظر می باشد. اینکه شغل یا کسب و کار شما از چه طریقی وارد دنیای رقابت و پیشی گرفتن مجازی و آنلاین شده، از طریق سایت، شبکه های اجتماعی مطرح؟ اپلیکیشن ها و …؟ با توجه به هر کسب و کاری نوع محتوا و انتشار آن متفاوت است. تولید محتوا چیست؟ بنظر شما محتوا فقط بصورت متن میتواند باشد؟ یکی از موارد که به رشد و بهبود کسب و کارها کمک می کنه، تولید محتوای مناسب و درست است.

تولید محتوا و انواع تولید محتوا, تولید محتوا

در واقع به هر آنچه باعث انتقال اطلاعات، آموزش ها ، تجربه ها ، معرفی کسب و کار و معرفی محصول و … شده را محتوا می گویند. زمانی که شما در رابطه با این مسائل صحبت می کنید یا عملی را انجام می دهید در حال تولید محتوا هستید. امکان دارد شما با نوشتن یک مقاله، یا ساختن یک ویدئو یا گرفتن یک عکس و یا هر کار دیگری در حال انتقال اطلاعات باشید ، در این حال باید به شما گفت که شما در حال تولید محتوا هستید. تولید محتوا به هر نحوی که باشد باعث ارتباط بین شما و مخاطبان شما می شود و ارزش محتوا امروز به قدری زیاد می باشد، که مبحث بازاریابی محتوا، یکی از اصلی ترین رکن های بازاریابی برای هر کسب و کاری می باشد. در واقع خلق محتوای ارزشمند و بهینه سازی آن برای موتورهای جستجو را همواره در نظر داشته باشید.

دانش افزایی: انواع محتوا, انواع تولید محتوا, محتوای متنی , محتوای بصری, محتوای تصویری, محتوای ویدئویی, محتوای صوتی, محتوای فایلی

انواع محتوا

همانطور که پیشتر اشاره شد، محتوا انواعی دارد که برخی از سایت ها شبکه های اجتماعی و … از این نوع محتواها استفاده کرده تا در فضای مجازی پر بازدید باشند. اما محتوا صرفا جهت بازدید و حضور در اینترنت و … نیست بلکه شما با محتوای خود از کسب کار خود، محصولاتتان و نحوه ارائه خدمت در کنار رعایت اصول خرید و فروش و اعتماد و اعتبار، همچنین کسب رضایت مشتریان خواهید گفت و انجام میدهید.

یکی از موارد رعایت اصول سئو، تولید محتواست. اگر ما بدرستی و در جایگاه مناسب از محتوا استفاده کنیم، در کنار دیگر موارد و بقولی خانواده سئو که با هم همکاری دارند، میتوانیم بگوییم محتوا پادشاست. بنابراین می بایست به شناخت بیشتر انواع محتوا بپردازیم.

  • محتوای متنی
  • محتوای بصری
  1. محتوای تصویری
  2. محتوای ویدئویی
  • محتوای صوتی
  • محتوای فایلی

محتوای متنی چیست؟

محتوای متنی در فضای وب، خود محتوای الکترونیک بشمار می رود. وب سایت ها از انواع محتوا استفاده میکنند که یکی از این موارد محتوای متنی می باشد. محتوای متنی شامل نوشته ها و در واقع هرآنچه که از اعداد وحروف، کلمات و جمله ها و پراگراف هاست.

گوگل توسط خزنده هاش به بررسی سایت ها و محتوای درون آنها میپردازه و در واقع آنها را آنالیز میکند. شما اگر وبگردی زیاد داشته و وب سایت های زیاد و معتبر و با کیفیتی را مطالعه کرده باشید بطو تجربی متوجه محتوای باکیفیت خواهید شد. در واقع محتوای با کیفیت کاربر را از صفحه جستجو و نتایج گوگل به سمت خود کشیده و او را تا انتها همراهی میکند و اطلاعات و آنچه که کاربر میخواهد را به او میدهد.

راهنمای نوشتن محتوای مناسب و بهینه علاوه بر نوشتن محتوای باکیفیت به شما تکنیک هایی از بهینه سازی و بینه نویسی محتوا می گوید. اگر شما تولید محتوا رو به تازگی شروع کردید می توانید از این راهنمایی ها استفاده کرده و از محتوای متنی و نوشتار آغاز کنید.

محتوای بصری چیست

انواع محتوا را همواره با توجه به مخاطبین مورد هدف کسب و کار خود می بایست انتخاب نمائید. در دنیای دیجیتال علاوه بر محتوای متنی و نوشتاری به محتوای بصری نیاز هست و گاهی در برخی موارد استفاده از محتوای بصری بیش از محتواهای دیگر خواهد شد. چرا که اطلاعاتی که از طریق مغز دریافت میشود 90% بطور بصری دریافت می گردد. البته بسیاری از مردم هم در حال حاضر جذب محتوای بصری می شوند.

انواع محتوای بصری

1- محتوای تصویری

کسب و کار ها یا مشاغلی که در دنیای دیجیتال تولید محتوا دارند، از اصلی ترین محتوای بصری یعنی تصاویر استفاده می کنند. محتوای تصویری مرتبط با حوزه کاری و محتوای نوشتاری همواره تعامل بیشتر با کاربران و مخاطبان ایجاد می کند. گوگل نیز محتواهای دارای تصاویر متناسب و اندازه را بیشتر می پسندد چراکه کاربران نیز از این محتواها بازدید بیشتری دارند.

هویت شغلی از طریق تصاویر منحصر به فرد و تولید و طراحی خود را بدست آورید. اما این طراحی و تولید همواره نیاز به زمان و هزینه دارد. از پیشنهادهای بهین لند برای شما استفاده از منابعی برای دریافت تصاویر با کیفیت و رایگان چون freepik و سایت های اشتراک گذاری عکس بصورت رایگان چون flicker می باشد. این منابع و منابع مشابه دیگر باتوجه به تعداد زیاد اشتراک گذاری تصاویر، امکان تکراری بودن تصاویر شما با دیگر کسب و کارها بسیار کم است.

2- محتوای ویدئویی

یکی دیگر از موارد تولید محتوا، میتوانیم محتوای ویدئویی را در نظر داشته و تولید کنیم. میزان تاثیرگذاری ویدئوها این روزها بخصوص با وجود شبکه های اجتماعی مرتبط و فراگیری اینترنت برای افراد جامعه و کسب و کارها بیشتر قابل درک شده است. شما از طریق ویدئو میتوانید خلاقانه کسب و کار خود یا محصولاتتون را در معرض نمایش بیشتر قرار دهید. همچنین راه حل های شغلی شما برای مشکلات را میتوان از طریق محتوای ویدئویی به مخاطبین نشان دهید.

مزایای محتوای ویدئویی

  • ویژگی های بصری قابل درک تر برای عموم و مخاطببین شما هستند که از طریق ویدئو بدرستی و قابل فهم جذب مخاطب می شود.
  • مخاطب زمان کمتری نسبت به نوشتار گذاشته و زودتر به هدف و خواسته خود می رسد.
  • ذهنیت افراد همواره احساسات، آهنگین و تصویری بودن جملات و آنچه می بایست درک شده را با تاثیر بالا از طریق ویدئو می توانند دریافت کنند.
  • محبوبیت محتوای ویدئویی با اشترک گذاری های آسان و بسیار قابل مشاهده هستند.

معایب محتوای ویدئویی

معایب محتوای ویدئویی می تواند هزینه و زمانی که برای ساختش می برد نصبت به دیگر محتواهای بصری باشد.

3- محتوای اینفوگرافیک (Infographic)

گاهی اطلاعاتی که ما میخواهیم به نمایش بگذاریم بسیار پیجیده یا شامل آمارهایی است. در این مواقع بصورت بصری میتوانیم از محتوای اینفوگرافیک استفاده نمائیم. اینفوکرافیک به مخاطبان شما کمک کرده تا خیلی سریع حجم زیادی از اطلاعات را بطور بصری دریافت کنند.

ترافیک سایت و SEO شما علاوه بر موارد گفته شده با توجه به شناخت مخاطب هدف، میتوان از طریق محتوای اینفوگرافیک و تبلیغات ویروسی، آن را افزایش داد.

4- اسلاید (Presentation)

همانطور که پیشرفت در جایگاه های مختلف کسب و کارها خودشو نشون داده، دیگر جلسات فقط محدود به اتاق جلسه نمیشود. امروزه شما می توانید براحتی اسلاید های ارائه خود را به اشتراک جهانی بگذارید. شما میتوانید از طریق اسلایدها میان مخاطبان خود ارتباط براقرار کنید و خیلی خوب فعالیت تجاری تان را ارتقاء دهید.

5- اسکرین‌شات (Screenshot)

نوع دیگری از محتواهای بصری، اسکرین شات ها هستند. درواقع کسب و کارهایی که مخاطبان هدف آنها از اپلیکیشن آنها استفاده می نمایند، اسکرین شات می تواند تائیدیه بصری باشد. در واقع استفاده از اسکرین شات و استفاده از نوشته در حاشیه آن مخاطب را راهنمایی می کند. بنابراین نوع از تولید محتوا به بازاریابی شما اعتبار می بخشد.

محتوای صوتی چیست؟

امروزه محتوای صوتی بیشتر شنیده می شوند و طرفداران خاص خودش را نیز دارد. محبوبیت بالای محتوای صوتی و پادکست ها شاید به این دلیل باشد که تنها یک عضو از بدن را درگیر می کند! و همزمان میتوان با شنیدن به دیگر کارهای روزانه رسید. در این میان پادکست ها بیشترین محبوبیت را پیدا کرده اند. در زیر برخی دیگر از محتواهای صوتی رو نام می بریم:

  • فایل های صوتی
  • فایلهای آموزشی
  • کتاب های صوتی
  • پادکست
  • و …

پادکست 

پادکست ها، یکی از انواع محتوای مورد علاقه برای بسیاری افراد این روزهاست. پادکست ها مانند گوش دادن به رادیو هستند، به جز اینکه یک میزبان پادکست اختصاصی درباره موضوعات اختصاصی صحبت می کند، مهمان دارد، و غیره. گوش دادن به این موارد به ویژه زمانی که مخاطب از میزبان خوشش می آید و می خواهد به آن ها علاقه داشته باشد بسیار جالب است. از گوش دادن چیزی یاد بگیرید و از زمان های پرت هم به خوبی میشه با شندین پادکست مناسب استفاده مفید کرد.

محتوای فایلی چیست؟

شاید کمی تعجب کنید که تولید محتوا بصورت فایل؟! بله درسته تا حالا به موارد زیادی از محتوای فایلی برخوردید و چه بسا از آنها استفاده کردید. برخی از این محتواها را نام می بریم:

  • کتاب های الکترونیکی (PDF)
  • فایل های ویدیویی
  • فایل های صوتی
  • فایل های تصویری

در فضای دیجیتال و اینترنتی محتوا بصور فایل بسیار تولیده و اجرا می شوند. از این نوع شما در سایت های خود میتوانید عضویت و ثبت نام برای کاربران جدید داشته باشید. دریافت ایمیل و ماندن در ذهن مخاطب را راه اندازی کنید.

در پایان باید بگم که شما نیاز دارید که در ابتدا شناخت کاملی از کسب و کار خود و مخاطبین هدف و مشتریانتون داشته باشید. و با توجه به این موارد و فعالیت ها به تولید انواع محتوا بپردازید. همچنین در کنار تولید محتوا به بهینه سازی سایت و محتواهای خود اهمیت دهید تا در نتایج گوگل بصورت معتبر حضور داشته باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خدمات فوق حرفه ای سئو سایت, بنر سئو سایت حرفه ای

وجود فرد متخصص در هر حوزه و بخش های مختلف کسب و کاری باعث رشد سریع آن میشه. اجرای یه بهینه سازی و سئو موفق با تدوین استراتژی قوی سئو شروع میشه.

درخواست طراحی و تدوین استراتژی سئو برای سایت خودت داری یا میخوای تیمتون عالی عمل کنه ؟؟؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا