چرا صفحه اول گوگل مهم است؟

اعداد و ارقام ارائه شده از آمارگیری نشان می‌دهد که هر روز میلیون‌ها جستجو در موتورهای جستجوگر اتقاق می‌افتد که بخش اعظم آن در گوگل است. موتورهای جستجوگر دیگری غیر از گوگل مثل یاهو یا بینگ نیز وجود دارند اما کاربرد کمتری دارند و محبوبیت گوگل نزد کاربران اهمیت بیشتری دارد. بنابراین قرار گرفتن در صفحه اول گوگل اهمیت بیشتری دارد. بنابراین استفاده از استراتژی‌های درست و تولید محتوای با کیفیت باعث نزدیک شدن شما به صفحه اول گوگل خواهد شد و برای حرفه‌ای تر عمل کردن در این راستا می‌توان از خدمات مشاوره سئو سایت استفاده کنید و سایت خود را زیر نظر کارشناسان خبره مدیریت کنید.

در این مقاله با مطالب زیر آشنا میشوید:

مزایای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

می‌توان گفت که تقریبا همه کاربران فقط از نتایج نمایش داده شده در صفحه اول گوگل بازدید میکنند و به صفحات بعدی توجهی نمی‌شود. وجود نداشتن در صفحه اول گوگل باعث شکست سایت و دیده نشدن شما خواهد شد.

مزایای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

البته در بعضی مواقع، وجود داشتن در صفحه اول هم کفایت نمی‌‎کند و باید روی سه رتبه اول نتایج تمرکز کنید تا بازدید بیشتری بگیرید. تقریبا 37% مخاطبین تنها از لینک اول گوگل بازدید می‌کنند و آمار لینک دو و سه 12% و 9% گزارش شده است. بنابراین متوجه تفاوت فاحش بازدید رتبه اول با بقیه خواهید شد. می‌توان گفت بازدید رتبه اول به تنهایی به اندازه مجموع رتبه 1 تا 5 خواهد بود.

بنابراین تمام تمرکز خود را روی قرار گرفتن در رتبه اول گوگل قرار دهید، حتی رتبه اول صفحه دوم گوگل نیز بازدید بیشتری از سایت‌های رتبه پایین صفحه اول دارد.

چگونه در جستجوی گوگل اول باشیم؟

رسیدن به صفحه اول گوگل کمی زمانبر و پیچیده است و در بلند مدت به آن خواهید رسید. حتی بعد از رتبه گرفتن در آن نیز از تلاش دست برندارید زیرا همانطور که در بالا اشاره کردیم، بیشترین بازدید برای رتبه اول است. بنابراین با آنالیز مداوم فعالیت رقبا به رنک یک اولین صفحه گوگل خواهید رسید.

گوگل بر اساس الگوریتم‌ها و قوانین خود سایت‎ها را رتبه بندی می‌کند و این الگوریتم‌ها به طور مداوم دچار تغییرات و به روز رسانی می‌شوند. هدف اصلی کمپانی گوگل جلب رضایت کاربران است و یکی از مهمترین عوامل مورد بررسی نرخ کلیک صفحات هستند.قرار دادن محتوای با کیفیت و عناوین جذاب و مرتبط باعث بهبود نرخ کلیک و در نهایت رتبه سایت خواهد شد.

دانش افزایی:
چگونه در جستجوی گوگل اول باشیم؟, زمان رسیدن به صفحه اول گوگل

رسیدن به صفحه اول گوگل چقدر زمان لازم دارد؟

برای رسیدن به صفحه اول گوگل نمی‌توان عدد دقیقی ارائه کرد اما به طور متوسط زمانی بین 3 ماه تا یک سال برای کسب نتیجه مورد نیاز است. در این تایم باید به طور مداوم بر روی سایت کار کنید و از بهترین استراتژ‌ی‌ها استفاده کنید.

برای مثال نمی‌توان بدون مشخص کردن کلمه کلیدی یا دسته بندی مناسب ادعای بهترین بهینه سازی سایت در تهران را داشت. آنالیز رقبا اهمیت زیادی در مسیر تلاش برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل خواهد داشت. برای برآورد میزان فعالیت یا شناسایی موضوعات پر طرفدار از رقبا ایده بگیرید.

خدمات فوق حرفه ای سئو سایت, بنر سئو سایت حرفه ای

وجود فرد متخصص در هر حوزه و بخش های مختلف کسب و کاری باعث رشد سریع آن میشه. اجرای یه بهینه سازی و سئو موفق با تدوین استراتژی قوی سئو شروع میشه.

درخواست طراحی و تدوین استراتژی سئو برای سایت خودت داری یا میخوای تیمتون عالی عمل کنه ؟؟؟

راهکارهای حفظ رتبه در صفحه اول گوگل

اگر هدف شما فقط رسیدن به صفحه اول گوگل باشد و بعد از رسیدن به آن، سئو و بهینه سازی سایت را رها کنید، رتبه خود را از دست خواهید داد. بنابراین باید برای حفظ رتبه نیز تلاش و برنامه ریزی کرد. مطالب سایت خود را همیشه آپدیت و به روز نگه دارید و به طور منظم و روزانه محتوا منتشر کنید.

آنالیز مداوم وبسایت اهمیت زیادی دارد و در صورتی که در مقطعی، نرخ کلیک پایینی دریافت کنید باید به دنبال دلیل آن و ایجاد تغییرات در عناوین مطالب باشید. لینک سازی در سئو سایت اهمیت زیادی دارد و باعث مطرح شدن ما از طریق سایت‎های همکار خواهد شد. اشتراک گذاری و بک لینک گرفتن از شبکه های اجتماعی یا دعوت کردن از کاربران برای مشارکت و ثبت نظرات از عواملی است که بر نگهداری رتبه‌ی شما تاثیرگذار خواهد بود.

بنابراین رسیدن به صفحه اول گوگل پایان ماجرا نیست و باید به طور مداوم برای پیشرفت و شکست دادن رقبا برای کسب جایگاه آنها تلاش کرد.

معرفی آخرین الگوریتم های گوگل در سال

تغییرات گوگل، تاثیرگذار در سئو سایت

برای ارائه بهترین تجربه کاربری به مخاطبان، سیاست‌های گوگل به صورت مداوم در حال ایجاد تغییرات و آپدیت شدن می‌باشند و همه‌ی آنها در نرخ کلیک و بازدید کاربران از سایتتان تاثیرگذار است. برای مثال اضافه شدن باکس گوگل در کنار نتایج باعث شد که نرخ کلیک سایت کاهش پیدا کند زیرا کاربر در همان باکس به جواب سوال خود می‌رسد و نیازی به باز کردن لینک ندارد.

تغییرات گوگل، تاثیرگذار در سئو سایت, راهکارهای حفظ رتبه در صفحه اول گوگل

شیوه نمایش دادن نتایج و حتی تعداد حداکثر کاراکتر مجاز در عنوان‌ها نیز مدام در حال تغییر کردن است. برای مثال با بیشتر شدن کاراکترهای توضیحات هر سایت، صفحه اول گوگل طولانی تر شده است و شانس دیده شدن سایت‌های رتبه 5 تا 10 کاهش یافته است زیرا برای رسیدن به آنها باید اسکرول کنید و در نگاه اول قابل دیدن نیستند. بنابراین رتبه 1 الی 4 اهمیت بیشتری دارد زیرا نیازی به اسکرول کردن ندارد و بازدید بیشتری دریافت می‌کند.

چرا کسب و کار شما نیاز به سئو دارد؟

بر اساس تغییرات قبلی گوگل می‌توان پیش بینی کرد که در آینده‌ی نزدیک فقط 5 لینک در صفحه اول گوگل نمایش داده شود و توضیحات بیشتری برای هر لینک قرار گیرد. بنابراین تغییراتی در بهینه سازی و سئو سایت ایجاد می‌شود.

پیشرفت تکنولوژی و مجازی شدن کسب و کارها باعث شد که همه‌ی مردم برای یافتن پاسخ سوالات خود، خرید محصول، دریافت خدمات و …. از اینترنت کمک بگیرند. بنابراین دیگر روش‌های سنتی برای کسب و کارها فایده‌ای ندارد و داشتن یک وبسایت برای هر فروشگاهی ضروری است. بنابراین اگر وبسایتی دارید که بازدید کمی دریافت می‌کند یا نرخ کلیک پایینی دارد باید برای قرار گرفتن آن در صفحه اول گوگل تلاش کنید و به دنبال بهترین خدمات سئو سایت باشید و شک نکنید که به صفحه اول گوگل خواهید رسید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا